Vsa motorna vozila so z vidika uporabe vsekakor dobrodošla, če pa pogledamo z vidika onesnaževanja okolja so to eden največjih onesnaževalcev našega ozračja, ki ga vsakodnevno vdihavamo. Z namenom zmanjšanja onesnaženosti zraka, morajo zato imeti vsa motorna vozila nameščena katalizator, ki je sestavni del izpušnih sistemov. Nameščen je v cevi izpušnega sistema, njegovo delovanje pa se enkrat letno prevri tudi na tehničnem pregledu.
Katalizator ima v izpušnem sitemu zelo pomembno funkcijo – to je zmanjševanje škodljivih izpušnih plinov. Škodljivi izpušni plini se kot produkt izgorevanja goriva v katalizatorju spremenijo v okolju bolj prijazno zmes ogljikovega dioksida, vode in dušika. To omogoča keramična sredica katalizatorja, ki sproži kemijsko rekcijo. Če je vrednost škodljivih plinov v izhodu izpušne cevi prevelika, pomeni, da katalizator ne deluje pravilno. Njegovo nepravilno delovanje pa se lahko kaže tudi v povečani porabi goriva ali cukanju vozila, kar pomeni, da je potrebno katalizator zamenjati.
Izpušni sistemi so izpostavljeni različnim mehanskim poškodbam
Mehansko poškodbo na izpušnem sistemu zelo hitro opazite, saj vašo udobno vožnjo v avtomobilu običajno zamenja ropot izpod vašega vozila. Ker se izpušni sistemi nahajajo na podvozju vozila, so tudi bolj izpostavljeni različnim poškodbam, ki sicer za delovanje motorja niso kritične, je pa zato vožnja z avtomobilom pogosto neprijetna. V primeru mehanske okvare je najbolje, da se zglasite pri izbranem ponudniku, ki vam nudi strokovno menjavo izpušnih sistemov.
Na servisu bo strokovno usposobljeno osebje najprej skušalo odkriti, na katerem delu izpušnega sistema je prišlo do okvare, in na podlagi tega ustrezno odpraviti napako, po potrebi pa izpušni sistem tudi zamenjajo. V kolikor gre za navzven neopazne napake, vam z ustrezno avtodiagnostiko le to odkrijejo in tudi odpravijo v čim krajšem možnem času. Običajno gre za napake v delovanju katalizatorja ali pa filtra trdnih delcev, ki se nahaja v izpušnem sistemu vseh dizelskih vozil.