Učenje ni enostavno, ravno zato tako velik del svoje mladosti preživimo v šolah. Kljub temu, da šolski vsakdan obsega kakšnih sedem ur pouka, je časa pogosto premalo, da bi uspeli docela obdelati vse vsebine, ki jih predvideva učni načrt. Nekateri učenci imajo več, drugi manj težav, prav tako se v težavnosti razlikujejo posamezni predmeti. Tisti, ki predstavljajo največ težav, so dobro znani, posledično je pri teh tudi več povpraševanja po učni pomoči, predvsem inštrukcijah.
Prav pri najbolj težavnih predmetih so inštrukcije seveda tudi najbolj učinkovite. Dober primer je za takšne inštrukcije matematika, ki je lahko v sklopu rednega pouka dokaj zahtevna in nerazumljiva. Omogoča pa predstavitev učne vsebine na različne načine, kar pri razumevanju močno pomaga. S tem ponuja za inštrukcije matematika dober učinek in prepričljiv končni uspeh. Seveda je še vedno veliko odvisno od učenca, ki mora nekaj dodatnega truda nameniti tudi samostojnemu učenju, kot tudi od inštruktorja, ki je odgovoren za to, da vsebine predstavi na način, ki učencu bolj odgovarja. Le s takšnim pristopom lahko ponudi dobre inštrukcije, matematika pa na ta način ne bo več tako zahtevna.
Podobno velja za inštrukcije statistike in drugih strokovnih predmetov naravoslovne vrste. Najbolj učinkovite so inštrukcije pri tistih predmetih, ki pokrivajo široko področje učnih vsebin, ki jih je možno predstaviti na različne načine. Tudi inštrukcije statistike je možno izvajati na različne načine, saj predmet pokriva tako teoretična znanja kot praktične veščine. Hkrati je pri tem še bolj očitno, da je zelo pomembno tudi samostojno delo učenca. Že res, da lahko inštrukcije statistike pomagajo pri razumevanju učne snovi, a še vedno bo treba opraviti veliko dela. Pogosto statistika vključuje reševanje kakšnih konkretnih primerov ali pripravo obsežnih poročil, takšni projekti pa zahtevajo uspešno povezovanje teoretičnih in praktičnih znanj. Podobno velja tudi za nekatere druge zahtevne predmete.